استعفا یا بر کناری، مسئله این است
تاريخ : دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:مربی,استعفا,, | 10:45 | نويسنده : امیرحسین خرمپور

در برخی از مواقع شدت مشکلات سرمربی تا اندازه ای بالاست که خودش تصمیم به ترک تیم می گیرد و استعفا می دهد.
ولی برخی از این استعفاها به نوعی مصلحتی است و سرمربی می داند که باید به طور محترمانه استعفا دهد وگرنه بر کنار می شود.
بعضی از سرمربیان به هیچ وجه با مسئله استعفا کنار نمی آیند آن ها تا لحظه ای که باشگاه به صورت رسمی اعلام به تمایل برای قطع همکاری با آن ها دارد، ادامه می دهند.
این گونه سرمربیان معمولاً پس از برکناری اظهارات تندی علیه مسئولان تیم می کنند و گاهی عواملی را باعث نتیجه نگرفتن خود معرفی می کنند.
همکاری نکردن باشگاه و عدم عمل کردن آن ها به تعهداتشان، مشکلات مالی و یا دست به یکی کردن برخی بازیکنان برای نتیجه نگرفتن مربی و در نتیجه جدایی اش از تیم از جمله عواملي است که باعث نتيجه نگرفتن تيم ها مي شود.
ماجرای برکناری سرمربیان اغلب به علت برآورده نشدن توقعات سرمربی، قضاوت ها و انتقادات زیاد هواداران و اهالی فوتبال، به بن بست رسیدن تیم، برآورده نشدن توقعات مالی و ... رخ می دهد.
البته  در برخی موارد بازیکن سالاری باشگاه باعث جدایی اجباری سرمربی می شود گاهی شرایطی در تیم ها بوجود می آید که مسئولان تیم ناچار می شوند از بین دو گزینه سرمربی و بازیکن یکی را انتخاب کنند و آن ها نیز تصمیم به انتخاب بازیکن گرفته و زمینه ساز جدایی سرمربی می شوند مثل جدایی چندی پیش لوکا از سپاهان.

در برخی موارد همکاری نکردن کادر فنی باعث نتیجه نگرفتن تیم می شود، در این گونه موارد اغلب افرادی در کادر فنی وجود دارند که خودشان علاقه مند به نشستن روی نیمکت سرمربی گری هستند آن ها به هر ترفندی سعی می کنند تا سرمربی فعلی را از کار بیکار کرده و خودشان جای او را بگیرند، البته آمار نشان می دهد عمر سرمربی گری این دسته از سرمربیان که از دل کادر فنی به نیمکت می رسند زیاد نیست چرا که آن ها از ابتدا در حد و اندازه یک سرمربی به تیم و بازیکنان معرفی نشده بودند و شاید مقبولیت خاصی پیدا نکنند البته در این زمینه همواره استثناهایی نیز وجود داشته است.

 
مفهوم تلخ جایگزینی

گاهی برخی باشگاه ها علیرغم نتایج خوب یک سرمربی با چشم اندازی دورتر سعی می کنند تا یک سرمربی جدید را جایگزین وی کنند.
همین که نام یک سرمربی جدید در تیم مطرح شود بی شک راه های هدایت تیم توسط سرمربی سابق به بن بست خواهد رسید.
دلخوری های سرمربی قدیمی هرگز از بین نمی رود حتی اگر تیم از تصمیم گذشته خود منصرف شود.

این اتفاق به طور مثال در تیم ملوان در همین لیگ دوازدهم رخ داد ملوانی ها در حالی که با پورغلامی نتایج خوبی در لیگ کسب کرده بودند به سراغ محمد احمدزاده رفتند و با آمدن احمد زاده، خود به خود پورغلامی از تیم رفت البته با پیوستن احمد زاده به تیم شوک منفی وارد نشد و حتی نتایج بهتر از قبل پیگیری شد ولی مسئله جدایی با بهنام پورغلامی کماکان در پرونده باشگاه باقی ماند.

 سرخوردگی و درماندگی در مربيان

اصولاً مربیان فوتبال در مواجهه با شرایط سخت و پر استرس در برخي از مواقع در فوتبال و عدم نتیجه گیری تیم خود دچار نوعی حالت روانشناسی به نام درماندگی یا دلزدگی می شوند.

این قضیه بیشتر در تیم های پایین جدول با مهره های نه چندان سرشناس و امتیازات پایین تر دیده می شود.

مربیانی که بر خلاف حجم زیاد کاری خود و تلاش بی وقفه شان نتیجه مطلوب را کسب نمی کنند همچون دانش آموزی که با وجود خواندن درس زیاد نمره نمی گیرد سرخورده و سرافکنده می شوند احساس خستگی، عدم علاقه به فعالیت دوباره و ناامیدی از ادامه دادن و نوعی از افسردگی از پیامدهای این دلزدگی و درماندگی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فيلم
  • قالب وبلاگ