مناظره دو خبرنگار: 10 دلیل برای رفتن مورینیو از رئال و 10 دلیل برای ماندنش دربرنابئو

 

امیلیو کونترارس :10 دلیل برای رفتن مورینیو

1- شخصیت مربی :مورینیو جنجال هایی مانند انگشت کردن در چشم تیتو یا منتظر ماندن برای دیدار با داور بازی  در پارکینگ نوکمپ و راه انداختن یک همه پرسی در برنابئو داشته که باعث شده موفقیت هایش در مادرید به چشم نیاید . این در حالی است که در طول همین مدت او توانست به سطله بارسا پایان داده و با فتح جام قهرمانی لالیگا، بهترین لالیگای تاریخ را فتح کند.

2- اختلاف با بازیکنان کلیدی رختکن :مورینیو با راموس و کاسیاس مشکل پیدا کرده و به قول خودش دنبال جاسوسی در رختکن تیمش می گردد؛ جاسوسی که اخبار داخلی تیم را به بیرون و روزنامه ها درزمی دهد. کاپیتان ها مظنونان او به شمار می روند.نیمکت نشینی ایکر کاسیاس غیرقابل درک است و فاصله مورینیو با رختکن روز به روز بیشتر می شود.

3- ناکامی ورزشی درفصل جاری :فاصله 16 امتیازی با بارسا در صدر لالیگا غیر قابل جبران به نظرمی رسد .هر مربی دیگری  جای مورینیو بود، با این نتایج تا به حال از سمتش برکنار شده بود .مورینیو با این ترکیب به بن بست خورده ؛ترکیبی که سران رئال آن را بهترین ترکیب تاریخ رئال می دانند

4- افزایش دشمنان رئال :شخصیت ناخوشایند مورینیو باعث شده دشمنان مادرید زیادتر شوند.از نظر خیلی ها تصویری که مربی پرتغالی نشان می دهد درشان باشگاه رئال نیست.

5-اختلاف با پرس :در حالیکه فلورنتینو پرس اخیرا در صحبت هایی، خواستار کاهش استرس و فشار در باشگاه مادریدی و در واقع کاهش جنجال ها شده بود ، مورینیو با نیمکت نشین کردن کاسیاس در بازی با مالاگا در ورزشگاه لاروسالدا، بار دیگر جنجال به پا کرد.

6- جوی بد در میان هواداران :با این اتفاقات جنجالی، این طور به نظر می رسد که کم کم هواداران رئال به دو دسته تبدیل می شوند. یک دسته از هواداران تیم مادریدی طرفدار مورینیو هستند و یک دسته دیگر مخالفان مورینیو.

7- خریدهای فاجعه بار :مودریچ آخرین نمونه یک خرید اشتباه بود.35 میلیون برای انتقال او به برنابئو پرداخت شد و درتابستان قبل هم 30 میلیون یورو بابت کوئنترائو صرف شده بود. نوری شاهین و آلتین توپ هم خریدهای ناموفقی از سوی سران مادریدی بودند.در دو سال اخیر فقط کایه خون خرید خوب مورینیو محسوب می شود.

8-مشکل با آکادمی فوتبال و مسئولان تیم پایه ای رئال :حملات لفظی مورینیو به توریل،به منزله توهین او به تاریخچه آکادمی رئال بود. مورینیو،به طور کلی  به ندرت به بازیکنان آکادمی توجه دارد.درست است که به 16 بازیکن فرصت بازی کردن در ترکیب تیمش را در بازیهای ساده  داده اما در این مدت فقط خوسه رودریگس و تا حدودی آدان و ناچو و موراتا فرصت درچند بازی را داشته اند.

9- حمله به مطبوعات : مورینیو خبرنگاران را دشمن خود می داند.آخرین نمونه حمله به خبرنگار رادیو مارکا بود که اصلا رفتار درستی به نظر نمی رسید.

10- رئال بالاتر از مورینیو است :این را باید درک کرد.حتی اگر مربی ستوبالی برود هم رئال به مسیرش ادامه می دهد و از هم نمی پاشد.

سانتی سیخرو:10 دلیل برای ماندن مورینیو

از سوی دیگر سانتی سیخرو خبرنگار روزنامه مارکا برای ماندن مورینیو در تیم رئال مادرید 10 دلیل آورده که به این شرح است :

1 - بهترین لالیگای تاریخ را برده است:رئال مادرید در رقابت های فصل گذشته لالیگا با کسب 100 امتیاز و 121 گل به پایان رساند. رونالدو و بنزما روی هم 76 تا از این گلها را به ثمر رساندند.رئال در نوکمپ توانست بازی و لالیگا را ببرد تا با این برد دل نشین، باخت های قبلی در این استادیوم را به فراموشی بسپارد.

2-هنوز تا فوریه وقت هست :رئال مادرید دیگر به تیم های دسته دومی و سومی نمی بازد و هنوز تا بازیهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان زمان زیادی مانده.پس می شود به موفقیت این تیم در تورنمنت های حذفی (از جمله لیگ قهرمانان اروپاو  کوپا دل ری)باور داشت.

3-مربی ترکیب را انتخاب می کند : نه مطبوعات و نه رئیس  باشگاه و نه بازیکنان، هیچکدام حق ندارند ترکیب را انتخاب کنند.دراینجا این مورینیو است که اجازه دارد به هرکسی که می خواهد بازی بدهد.او کسی است که باید قبل و بعد از بازی ها پاسخگوی نتایج کسب شده باشد.

4-اسطوره ها هم اشتباه می کنند : هم کاسیاس و هم راموس در این فصل اشتباهاتی داشته اند که حالا آقای خاص تصمیم گرفته تا با نیمکت نشین کردن این ستاره ها، به آنها درس عبرت بدهد.مثلا راموس یک بار بی اجازه مورینیو پنالتی زد و یا تصمیم راموس در پوشیدن پیراهن اوزیل زیر پیراهنش برای نشان دادن ناراحتی اش از نیمکت نشینی اوزیل که با واکنش هایی همراه بود . از همین رو نمی توان از نیمکت نشینی آنها ناراحت شد؛ چون اقای خاص با این کار می خواهد گوش بازیکنانش، ولو اگر ستاره هم باشند را بکشد

5- کسب جامهایی به مراتب بیشتر از بارسا در سال 2012:رئال امسال توانست 2 جام ببرد در حالی که مسی فقط به کوپا و 90 گلش افتخار می کند.

6-مصدومیت مارسلو تقصیر مورینیو نبود : مارسلو نقشی کلیدی درترکیب رئال دارد و در غیاب او، کهکشانی ها با مشکلات متعددی روبرو شده اند.بازگشت او می تواند بسیار مهم باشد.مورینیو بدشانس بود که او را از دست داد ولی دراین میان او تقصیری نداشت.

7-هنوز دو جام باقی مانده : شاید کهکشانی ها شانس خیلی کمرنگی در کسب عنوان قهرمانی این فصل لالیگا داشته باشند، ولی رئال می تواند مقابل یونایتد جادو کند و حذف سلتاویگو در کوپا دل ری و رسیدن به مراحل پایانی این تورنمت هم دور از دسترس نیست.

8-جانشین مورینیو چه کسی است ؟ :رافا بنیتس ؟ مانچینی ؟ آنچلوتی ؟ فقط در صورت آمدن بورگن کلوپ یا لوئیس فان خال ویا یواخیم لوو می شود به رفتن مورینیو رضایت داد

9- روحیه جنگندگی : مورینیو توانسته روحیه جنگندگی را به خوبی به تیم اضافه کند . مادریدی ها سال هابود که این چنین مقتدرانه و با جدیت بازی نمی کردند.

10-نیوکمپ دوستش دارد : وقتی درورزشگاه نوکمپ کری می خوانند و خواستار ماندن مورینیو می شوند ، بی تردید نشان از اهمیت اوست.سلام گرگ بی طمع نیست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فيلم
  • قالب وبلاگ