ويژه‌ي 12/12/12- دوازده اتفاق برتر سال 2012
تاريخ : پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:12اتفاق ویژه سال 2012, | 20:56 | نويسنده : امیرحسین خرمپور

یک گل خارقالعاده

ahkp

سوئد در یک بازی فوقالعاده 4 گل به رقیب قدرتمند خود زد. سوپر استار این دیدار زلاتان ایبراهیموویچ بود که هر چهار گل تیم ملی کشورش را به تنهایی به ثمر رساند. از بین این گلها اما گل چهارم این مهاجم بلندبالا کمنظیر بود. (مکسس به فاصله چند روز گلی شبیه به گل ایبرا زد.) در حالی که جو هارت سنگربان سهشیرها از دروازه بیرون آمده بود، ایبرا از فاصلهای بیشتر از 20 متر توپ را با ضربه برگردان به تور دروازه حریف چسباند. این گل تا سالیان سال میتواند تیتراژ برنامههای ورزشی قرار گیرد و همواره تعجب کرد که چطور بازیکنی با آن فیزیک بدنی قادر است چنان ضربه مبهوتکنندهای بزند!

رکورد پله شکسته شد


ahkp

در بازی بارسلونا مقابل مایورکا یک اتفاق ویژه افتاد. خالق این اتفاق ویژه کسی نبود جز سلطان جدید رکوردها، لیونل مسی. مهاجم آرژانتینی آبیاناریها در این دیدار توانست گل 76 خود در طول سال 2012 را به ثمر برساند. مسی رکورد 75 گل زده پله را شکست تا برای ثبت رکوردی تاریخی به رکورد گلهای گرد مولر در یک سال حمله کند.

رکورد گرد مولر هم شکست


ahkp

یک بار دیگر لئو... لئو مسی در جریان بازی با رئال بتیس و در حالی که هنوز بیش از 20 روز تا پایان سال میلادی باقی مانده بود توانست دو گل وارد دروازه رقیب کند تا بدین ترتیب رکورد تاریخی گرد مولر در سال 1972 که موفق به زدن 75 گل شده بود را بشکند. به نظر میرسد این ابرستاره فوتبال دنیا آمده تا همه رکوردهای گلزنی را به نام خود ثبت کند. شاید در نهایت او عنوان بهترین گلزن تاریخ لالیگا را هم از آن خود کند. با این آمار گلزنی، فصل بعد شاهد این رکوردشکنی نیز خواهیم بود!

یک پنالتی دیوانهکننده


ahkp

انگلیس و ایتالیا در دور حذفی یورو 12 به مصاف هم رفته بودند. بازی گره خورده بود و در نهایت کار به ضربات پنالتی کشید. آندرا پیرلو پشت ضربه پنالتی ایستاد. او با چنان مهارتی توپ را گل کرد که روحیه بازیکنان رقیب و به خصوص دروازهبانشان بدجوری تحت تاثیر قرار گرفت. به طوری که آنها در حالی که فرصت برتری داشتند بازی را به لاجوردیپوشان واگذار كردند. ضربه چیپ پیرلو از ظرافت و شهامت خاصی برخوردار بود و تاثیرگذاری فراوانی در پیروزی تیمش داشت.

گلزنی مهاجم محبوب استمفوردبریج


ahkp

در دیدار نهایی ليگ قهرمانان اروپا، بایرن در دقایق آخر بازی از چلسی پیش افتاد. همه میزبان را قهرمان جام میدانستند اما این دیدیه دروگبای ساحل عاجی بود که روی یک ضربه سر در واپسین لحظات بازی قهرمانی را از میزبان گرفت. مهاجم فرصتطلب شیرهای لندن با گل کردن آخرین ضربه پنالتی تیمش، چلسی را به اولین قهرمانیاش در اروپا رساند. هرچند عدم تمدید قرارداد با او در پایان فصل بیمهری آشکاری بود كه در حقش صورت پذیرفت.

سهگانه تاریخی و دبل اروپایی


ahkp

در اتفاقی نادر تیم ملی فوتبال اسپانیا سومین جام متوالی خود را گرفت و برای دومین بار پیاپی قهرمان یورو شد. نسل طلایی لاروخا با وجود ایکر مقدس و زوج ژاوی مهندس و اینیستای شعبدهباز، ظرفیت محلول فرا سیر شدهای را بازهم افزایش دادند تا به همگان ثابت شود، فوتبال هیچگاه قابل پیشبینی نیست، پس هیچ وقت از جذابیت نمیافتد!

آتلتیکو و مهاجم بیمثالش


ahkp

فینال سوپرکاپ اروپا. چلسی و خریدهای پرتعداد و ستارگان پرشمارش در برابر تیم یکدست سیمئونه نفس نکشید! رادامل فالکائو یکتنه آبیهای لندن را به آتش کشید. او یک گلش را با شوتزنی که از مهارتهای فردی است به ثمر رساند. روی حرکات ترکیبی هم به گل رسید تا نشان دهد کاملاً تاکتیکپذیر است. روی یک گل هم به خوبی از آفساید فرار کرد. پس باهوش و سرعتی هم هست. مهاجمی تا این حد کامل، بیشک خواهان بسیاری نیز پیدا میکند!

CR7 و راه گلزنی به بارسا


ahkp

هفت گل پیاپی. کریستیانو که الگوی مبارزه است پس از ناکامیهای پیاپی و تحمل فشار انتقادات 7 بار متوالی در الکلاسیکوها گلزنی کرد تا منتقدانش را به سکوت وا دارد. او در الکلاسیکوی رفت فصل جاری در نبردی تن به تن با مسی دو گل در نوکمپ به والدس زد تا آبیاناریها بدانند با کریس جدیدی روبرویند!

قهرمان سهرقمی


ahkp

سفیدهای مادرید برای پایان دادن به حکمرانی بارسای پپ تمام توانشان را به کار گرفتند. آقای خاص آنچنان تیمش را آماده و باانگیزه در تمام طول فصل هدایت کرد که تیمش در نهایت با 100 امتیاز لیگا را فتح کند. 32 برد و 121 گل زده آماری فوقالعاده را رقم زد تا مادریدیها قهرمانی مقتدرانهای را پس از سه فصل زیر سایه نام دشمن دیرینه بودن جشن بگیرند.

تیم شکستناپذیر


ahkp

بیانکونری از تمام سری آ انتقام گرفت. پس از سرافکندگی در ماجرای کالچوپولی، بانوی پیر یک فصل تمام نباخت تا دیگر کسی نتواند قهرمانی را از آنان بگیرد! تیم آنتونیو کونتهی جوان با ثبت این رکورد در تاریخ ماندگار شد و نشان داد یووه هم میتواند بی هیچ شک و شبههای قهرمان کالچو شود!

شگفتیسازان


ahkp

همگان برزیل را که تیمی متشکل از ستارگان نامآشنا و جوانان بااستعداد بود قهرمان المپیک میدانستند اما این مکزیکیهای شگفتیساز بودند که با مغلوب کردن تیم مغرور برزیل طلای المپیک را به دست آوردند. کره جنوبی و ژاپن نیز توانستند در المپیک لندن جزو 4 تیم برتر قرار بگیرند و افتخاری برای فوتبال آسیا به ارمغان آورند.

به نظر شما چه اتفاق دیگری میتوانست در این لیست قرار بگیرد؟

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فيلم
  • قالب وبلاگ