واعظ آشتیانی: مردم از کیفیت نازل لیگ ناراحتند و به استادیوم نمی آیند
تاريخ : چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:آشتیانی, | 21:11 | نويسنده : امیرحسین خرمپور

 

وی در ادامه گفت: اینگونه مربیان لمپن و بی سواد نقش باز دارنده در انتقال دانش روز دنیا به فوتبال ایران دارند و همواره منتقد مسائل مختلف هستند که اصلاً به آن ها هیچ ربطی ندارند، وقتی فوتبال به لحاظ فنی بی کیفیت می شود و در تمام بخش ها مردم یکنواختی می بینند، چه دلیلی دارد که تماشاگران بازی ها را در استادیوم ها ببینند و از فوتبال حمایت کنند؟ وقتی که سازندگی در تیم های پایه به دلیل بی دانشی برخی مربیان متوقف می شود و از تولید نیروهای جدید عاجز هستند، فوتبال بی کیفیت می شود و مردم نمی آیند و علاقه ای هم به حضور در استادیوم ها ندارند.

وی در ادامه گفت: وقتی مردم ما فوتبال روز دنیا را می بینند و تنوع تاکتیکی و سرعت بالا و تکنیک را می بینند، دیگر رغبتی ندارند که فوتبال بی کیفیت ما را در استادیوم ها ببینند، برخی ها به جای انتقاد کردن بروند به بار و دانش فنی خودشان اضافه کنند.

وی افزود: در هفته گذشته شنیده ایم که عده ای سردی هوا را عامل عدم حضور مردم در استادیوم ها معرفی کرده اند، سردی هوای تهران، تبریز یا اصفهان از سرمای هوای اروپا بیشتر است؟ قطعاً اینطور نیست پس چرا در اروپا تماشاگران در استادیوم ها حاضر می شوند و تیم های خودشان را تشویق می کنند و تنور فوتبال در آنجا گرم است؟ ضمن اینکه در اروپا ساختارهای مناسبی را برای برگزاری مسابقات دارند و مربیان آنها هم از دانش و علم روز فوتبال دنیا آگاه هستند و همواره تاکتیک های جدید را برای مسابقات مختلف عرضه می کنند.

مدیر عامل سابق استقلال اظهار داشت: در فوتبال ما چه تاکتیکی ارائه می شود جز اینکه همه یاد گرفته اند سانتر از جناحین کنند و در شلوغی جلوی دروازه اتفاقی بیفتد؟ آیا فوتبال ما جز این تاکتیک دیگری دارد؟ البته هستند مربیان فهیمی که دوست دارند از دانش روز فوتبال استفاده کنند اما همین دسته متحجرین که همواره خودشان را طلب کار می دانند، عامل بازدارنده در انتقال دانش فنی هستند چرا که منفعت آنها در همین فضای بی دانشی فوتبال است.

وی افزود: اگر روزی دروازه های دانش فوتبال به ایران باز شود، آنها یعنی آن دسته از مربیان متحجر و بی سواد دیگر در فوتبال ایران جایی نخواهند داشت از این رو به فدراسیون فوتبال پیشنهاد می کنم کلاس های آموزشی را چه در داخل و چه در خارج از کشور به عنوان اردوهای کار بردی برای مربیان جوان مهیا کنند تا آنها بتوانند با کسب دانش روز دنیا از آن در فوتبال ما استفاده کنند البته راهکارهای دیگری هم وجود دارد که کارشناسان مربوطه به آن به خوبی بپردازند.

وی افزود: حرکات آموزشی مطمئناً هزینه های مالی قابل توجهی را به خودش اختصاص می دهد که مطمئناً تأمین آن از بضاعت فدراسیون ما خارج است اما امیدوارم حمایت های اقتصادی از فدراسیون بشود تا بتواند در بخش انتقال دانش فنی روز دنیا به کشور گام های مؤثر برداشته تا روزی فرا رسد که دیگر شاهد مربیان متحجر و لمپن درعرصه فوتبال ایران نباشیم.

واعظ آشتیانی در پایان گفت: هر چه به پایان فصل نزدیک می شویم، به مدیران و مربیانی که تیم های آن ها در کورس قهرمانی هستند هشدار می دهم که مراقب حواشی اطراف تیم های خود باشند چون هرگونه اتفاق غیر قابل پیش بینی و قابل پیش بینی در تیم های آن ها متحمل است.

امیدوارم روزی فرا برسد که فوتبال ما پاک و سالم شود و دیگر شاهد حضور مربیان لمپن و متحجر در آن نباشیم، اگر دانش روز دنیا وارد فوتبال ما شود و دست مربیان لمپن و متحجر از آن کوتاه شود، شاهد رشد و پیشرفت فوتبال ایران خواهیم بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فيلم
  • قالب وبلاگ