تاريخ : شنبه 11 آذر 1391برچسب:, | 18:19 | نويسنده : امیرحسین خرمپور

ایران نسبت به سال گذشته در آسیا سه پله پیشرفت کرد و پنجم شد

کسرایی:سهمیه3+1 ایران در کمیته اجرایی تصویب شد

محمرضا کسرایی مسئول روابط بین الملل سازمان لیگ در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال،درباره اعلام سهمیه کشورها به نکاتی اشاره کرد.

 

وی در این باره گفت: امتیاز و سهمیه کشورهایی که کمیته امتیازبندی به کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده بود  به این ترتیب بود که کشورهای ژاپن با 946.8 امتیاز، کره با 886.6 امتیاز، عربستان با 860.5 امتیاز و قطر با 838.2 امتیاز چهار کشوری بودند که 4 سهمیه کامل و مستقیم را گرفته بودند.پس از این چهار کشور ایران با 813.5 و چین با 796.7 امتیاز دو کشوری بودند که سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف گرفته بودند. امارات با 750.2 دو سهمیه مستقیم و یک پلی آف گرفته بود، ازبکستان با 680 امتیاز یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف، استرالیا با 567 امتیاز دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف و تایلند با 507.2 یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف بدست آورده بودند.

کسرایی ادامه داد: به دلیل اینکه بر اساس قانون برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، کشورهایی که زیر 600 امتیاز ندارند نباید در رقابتهای لیگ قهرمانان شرکت داده شوند، کشورهایی چون استرالیا و تایلند نمی توانستند در لیگ قهرمانان شرکت کنند. از طرفی با توجه به اینکه 16 تیم از شرق و 16 تیم از غرب آسیا باید در مرحله مقدماتی که منطقه ای است حضور داشته باشند و از طرفی کشورهای سنگاپور، ویتنام، هند و اردن امتیازهای منفی زیادی داشتند اعلام شد که این چهار کشور نمی توانند در رقابتهای امسال لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. تغییراتی در سهمیه بندی انجام شد تا 16 تیم از هر منطقه حضور داشته باشند.اگر می خواستند قانون زیر600 را اعمال کنند تنها 8 کشور می توانستند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

وی درباره این تغییرات گفت: با توجه به اینکه از5 کشور غرب آسیا هر 5 کشور بالای 600 امتیاز آورده بودند و از شرق از 5 کشور تنها 3 کشور بالای 600 امتیاز بودند سهمیه کشورهای سنگاپور و ویتنام که شامل یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف می شد به کشورهای شرق آسیا داده شد و در این میان چین 4 سهمیه مستقیم گرفت.استرالیا به جهت اینکه امتیازش زیر600 شده بود و در برخی معیارها نمرات منفی داشت یکی از سهمیه های مستقیمش حذف شد و سهمیه اش یک مستقیم و یک پلی آف شد و به جهت اینکه ازبکستان امتیاز بالای 600 داشت یک سهمیه مستقیم به این کشور داده شد تا سهمیه ازبکستان دو مستقیم و یک پلی آف شود. در غرب آسیا این محدودیت وجود داشت که هر 5 کشور بالای 600 امتیاز داشتند و با توجه به حذف دو کشور هند و اردن با تصمیم کمیته اجرایی یک سهمیه پلی آف به امارات داده شد تا این کشور دوسهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی آف داشته باشد. با توجه به این محدودیت ها سهمیه مستقیم و پلی آف بیشتری به غرب آسیا داده نشد تا ما بتوانیم 4 سهمیه کامل را بگیریم.

کسرایی در ادامه گفت: ما سال گذشته در غرب آسیا پنجم بودیم و امسال توانسته ایم سوم شویم. ما در سال گذشته در آسیا رتبه هشتم را در اختیار داشتیم و امسال توانسته ایم به رتبه پنجم برسیم و سه رتبه پیشرفت داشته باشیم که من امیدوارم درسالهای آینده این رشد  ادامه داشته باشد و بتوانیم در رده های بالاتری قرار بگیریم. ایران با قطر که میزبان جام جهانی 2022 شده و از نظر زیرساخت در سطح بسیار بالایی است 25 امتیاز اختلاف داریم و از چینی که میزبان المپیک جهانی و آسیایی و بسیاری رقابتها بوده 17-18 امتیاز بیشتر گرفته ایم.

مسئول امور بین الملل سازمان لیگ در پایان گفت: جا دارد که از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ برتر، باشگاهها و کمیته صدور مجوز و شخص سهیل مهدی که به عنوان عضو کمیته نقش زیادی در جمع آوری مدارک و اسناد لازم از باشگاهها داشت و از بهمن 90 تاکنون زحمات بسیاری را کشیدند تشکر کنم



تاريخ : شنبه 11 آذر 1391برچسب:, | 18:17 | نويسنده : امیرحسین خرمپور

 

 

سهمیه بندی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد

 

ahkpاين تقسيم بندي در حالي برگزار شد ه کشور هاي ژاپن ،کره جنوبي،چين ،قطر ، عربستان با 4 سهميه به عنوان تيم هاي اول تا چهارم هستند و ايران با 3+1 سهميه در جايگاه ششم قرار دارد. نحوه سهميه بندي به شکل ذيل مي باشد:

منطقه غرب:

                 عربستان سعودی 4 سهمیه مستقیم

قطر 4 سهمیه مستقیم

ایران 3 سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف

                 امارات متحده عربی 2 سهمیه متسقیم و 2 سهمیه پلی‌آف

       ازبکستان یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف

منطقه شرق:

ژاپن 4 سهمیه مستقیم

کره‌جنوبی 4 سهمیه مستقیم

چین 4 سهمیه مستقیم

ازبکستان یک سهمیه مستقیم

استرالیا یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف

تایلند یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف

 



تاريخ : شنبه 11 آذر 1391برچسب:استقلال,, | 18:14 | نويسنده : امیرحسین خرمپور

زنیدپور منتفی شد،جمشیدیان تأیید/توجیه باخت به فولاد/هوشیاری نظری برگشت

میلاد زنیدپور جزء نفراتی است که آبی ها خواستار حضور وی در تیم بودند، زیرا امیر قلعه نوعی علاوه بر مهاجمان که مد نظر دارد به یک هافبک نیز نیازمند است و خواستار حضور وی شده است اما پس از گذشت مدتی و با مشخص شدن شرایط خاص برای جذب این بازیکن آبی ها قید حضور زنیدپور را زدند و اعلام داشتند که این بازیکن را نمی خواهند.

از طرفی احسان حاجی صفی نیز جزء نفراتی بود که آبی ها خواستارش بودند، اما مسئولان تراکتورسازی طوری برخورد کردند که حضور این بازیکن منتفی شد از طرفی شرایط حاج صفی برای زنیدپور نیز تکرار شد و این بازیکن شرایط حضور در استقلال را بدست نیاورد.

شایان ذکر است، ‌آبی ها به دنبال جذب احمد جمشیدیان هستند تا حداقل سپاهانی ها را برای جذب یک بازیکن از این تیم راضی کنند از طرفی جمشیدیان نیز برای حضور در استقلال اعلام کرده است و قرار شده است که برای نیم فصل دوم در تیم استقلال حاضر شود.

گفتنی این که ، جمشیدیان مدتی را به عنوان شاگرد امیر قلعه نوعی سپری کرده است و به این دلیل تمایل زیادی برای شاگردی وی در تیم استقلال دارد در حالیکه وی در سپاهان موفق نبوده است.



ادامه مطلب

 

جدایی میثم حسینی ازاستقلال منتفی شد/عنایتی وجمشیدیان نیم فصل در استقلال

بحث حضور میثم حسینی مدافع تیم استقلال در تیم پیکان یا مس کرمان مطرح شده است و حتی عنوان شده که این بازیکن قرار است در یک تیم لیگ برتری دیگر به فوتبال خود ادامه دهد اما این اتفاق رخ نداده است و این بازیکن نمی تواند از استقلال جدا شود این بازیکن مورد نظر امیر قلعه نوعی است و سرمربی آبی ها با این اتفاق موافقیت نمی کند که این بازیکن از استقلال جدا شود.

ahkp

میثم حسینی مورد تائید تیم پیکان قرار دارد و حتی صحبت هایی در خصوص حضور وی در مس کرمان مطرح شده است و حتی ابراهیم قاسمپور در خصوص حضور وی در تیم بحث هایی را مطرح کرده است که امکان حضور وی را در این تیم افزایش می دهد اما  امیر قلعه نوعی با این موضوع مخالفت کرده است و اعلام داشت که این موضوع باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گرفته و به صورت رسمی منتفی اعلام گردد زیرا آبی ها به حضور این مدافع در تیم برای نیم فصل دوم مسابقات نیازمندند و این موضوع عامل این است که حضور وی کاملاً منتفی شود.



ادامه مطلب
صفحه قبل 1 ... 9 10 11 12 13 ... 14 صفحه بعد

  • دانلود فيلم
  • قالب وبلاگ